Logo Leeg

In het huidige digitale Social Media tijdperk ligt het afbreukrisico voor organisaties heel dicht bij elkaar en is het zaak altijd een juiste mediapartner te hebben bij mogelijke escalaties.

crisiscommunicatie

Crisiscommunicatie is het verspreiden van begrijpelijke informatie over en tijdens een crisis. Een crisis ontstaat: vaak vanuit falend menselijk handelen en door de juiste mediapersonen zo adequaat mogelijk te informeren kan de crisis snel weer onder controle zijn. Wij weten hoe je de regie tijdens een crisis behoudt en snel weet in te springen op veranderende situaties..

Wie onder vuur ligt van de media moet ons bellen


Er zijn genoeg voorbeelden bekend waar crisis-pr faliekant mislukt is. Denk aan cases zoals Camiel Eurlings, KPMG of Imtech. In de afgelopen 25 jaar hebben wij uiterst succesvol veel probleemcasussen opgelost. Roeland Associates is dé specialist in crisiscommunicatie. Onze aanpak kenmerkt zich altijd door een sterk inhoudelijke, integere en transparante communicatie met de media.


Contacten met de media worden steeds belangrijker. Geen organisatie kan om de media heen. Het succes van uw optreden in de media is afhankelijk van de geloofwaardigheid van uw boodschap, verbaal en non-verbaal.


Voor een optreden bij Kassa en Radar is een goede voorbereiding noodzakelijk


Interessant vinden wij cliënten die een probleem hebben met de redacties van programma’s als Radar en Kassa. Regelmatig hebben wij met succes in goed overleg met de redacties kunnen bemiddelen en een uiterst negatieve invalshoek kunnen ombuigen naar een genuanceerde uitzending waar de mening van onze cliënt goed naar voren kwam

ONZE BLOG ARTIKELEN

04 feb., 2022
Regelmatig komt het voor dat bestuurders onder vuur komen te liggen na een onhandig media optreden bij controversiële consumentenprogramma’s als Radar en Kassa.
door Patrick van Hal 04 feb., 2022
In onze dagelijkse gesprekken met journalisten klagen zij met regelmaat over het gebrek aan relevantie in persberichten.
13 jan., 2022
Tweejaarlijks onderzoek PR-Dashboard onder journalisten en PR professionals legt snelheid van nieuwsselectie bloot.
Share by: