Artikel ICT-ondernemer Jan Willem Schermerhorn in FD juni 2019

Van oudsher hebben wij de policy om vanuit ons vakgebied regelmatig iemand of een organisatie geheel belangeloos bij te staan. Zo hielpen wij onder meer de Bart de Graaff Foundation, hetgeen resulteerde in een pagina groot verhaal in de zaterdageditie van De Telegraaf. Zo hebben wij Jan-Willem Schermerhorn leren kennen die toen in het Bestuur zat.

JW en zijn vrouw Pamela hebben twee lieve kindertjes die beiden getroffen zijn door een ongeneeslijke ziekte. Het doorzettingsvermogen en kracht van dit echtpaar is ongekend en dwingt heel veel respect af. Het Financieele Dagblad plaatste vandaag paginagroot én online een zeer goed geschreven interview over hun situatie.

Wij hopen dat dit interview leidt tot meer. Wij danken onze goede contacten binnen de redactie van Het Financieel Dagblad voor hun medewerking!

Lees hier het volledig artikel in het FD.

Artikel Staffing Associates in De Telegraaf februari 2019

Voor onze klant Staffing Associates hebben we een uitgebreid artikel gerealiseerd in De Financiele Telegraaf. Directeur Marcel Slaghekke van Staffing Associates verwoord hierin zijn visie hoe Nederland de flexwerkers juist beter kan belonen in plaats van deze duurder te maken zoals het kabinet dit voor ogen heeft.

Staffing Associates is een van de snelst groeiende en meest succesvolle franchisegevers in de uitzendbranche. Zij hebben een innovatieve franchiseformule ontwikkeld voor hun verschillende merken die mogelijkheden biedt om een eigen uitzendbureau te starten.

LTP artikel AD januari 2019

Realisatie van uitgebreid artikel in het AD over de specifieke werkwijze van LTP rondom stressbestendigheid en weerbaarheid van sollicitanten. LTP is al vanaf 2000 één van onze zeer gewaardeerde cliënten!

LTP is opgericht in 1927 en een van de oudste en grootste HR-adviesbureau van Nederland. Assessment dienstverlening vormt de kern van hun advisering. Al 90 jaar leggen zij de nadruk op innovatie en kwaliteit in assessments en ontwikkeling. Ruim 120 psychologen en andere professionals werken samen om medewerkers, teams én organisaties zelf krachtiger te maken.

Bij LTP worden jaarlijks duizenden mensen getest. Bijvoorbeeld omdat ze in de race zijn voor een bepaalde functie of zich verder willen ontwikkelen. Aan de hand van persoonlijkheidsvragenlijsten, cognitieve toetsen, gedragssimulaties en interviews door een van de 140 psychologen krijgen de kandidaten een duidelijk persoonlijkheidsprofiel en een analyse van hun sterke en minder sterke kanten. Bedrijfsonderdeel LTP Online houdt zich bezig met de ontwikkeling van nieuwe soorten tests, zoals momenteel een versie waarbij aan de hand van gezichtsherkenning, woordherkenning en spraakherkenning iemands persoonlijkheid in kaart kan worden gebracht. LTP TestNed richt zich specifiek op assessments voor functies waarbij veiligheid een rol speelt.

Lees hier het volledige artikel in het AD

Zumtobel nieuwe klant Roeland Associates

Roeland Associates verwelkomt Zumtobel als nieuwe klant voor een uitgebreide perscampagne. Zumtobel Groep is een internationaal toonaangevende aanbieder van globale lichtoplossingen voor professionele verlichting van gebouwen, binnen en buiten.

Zumtobel ontwikkelt reeds meer dan 50 jaar innovatieve en individuele lichtoplossingen, die aan de hoogste ergonomische, economische en ecologische vereisten voldoen en bovendien een esthetische meerwaarde creëren.

Onderzoek en ontwikkeling
Dankzij de nauwe samenwerking met internationale experts en wetenschappelijke instituten behoort Zumtobel tot de top van het lichtonderzoek. De kennis over licht en een groot inzicht in de impact ervan op de mens vormen al van in het begin het fundament van het merk. Bovendien worden zowel globale als lokale trends permanent gedetecteerd en gedecodeerd. Op basis van de meest recente onderzoeksresultaten, een unieke toepassingskennis en een uitgebreide technologische knowhow drijft Zumtobel consequent productinnovaties door. Het resultaat is een nieuwe dimensie van licht: lichtoplossingen die zich intelligent en individueel aanpassen en in alle opzichten de hulpbronnen maximaal beschermen.

Roeland Associates verwelkomt Pallas Athena Group als klant

Pallas Athena Group, marktleider in tentamentraining aan studenten is klant geworden bij Roeland Associates. In een paginagroot interview in het FD hebben wij aandacht voor dit bedrijf verworven. Tentamentrainingen geven aan studenten blijkt een gat in de markt. Tom Reckman maakt daar met zijn bedrijf de Pallas Athena Group dankbaar gebruik van. Dit jaar verdubbelde zijn omzet van 1 naar 2 miljoen euro. ‘Ik koos eerste de vakken die studenten het moeilijkst vinden, zoals bijvoorbeeld statistiek’, legt hij uit. ‘Dan weet je dat het gaat aanslaan.’ Met een slagingspercentage van ongeveer 87 procent is zijn bedrijf zo’n succes dat hij nu gaat uitbreiden naar Duitsland.

Artikel Telegraaf voor beursgenoteerd bedrijf Proact

Proact is al sinds 2000 actief als kennisorganisatie en is beursgenoteerd aan de effectenbeurs in Zweden. Het bedrijf is gespecialiseerd in het bouwen, managen en beheren van platformen voor grote technologie bedrijven. In deze platformen komen hardware en software samen waarmee technologie bedrijven een betere beveiligde omgeving in de coud verkrijgen. Proact bedient grote technologie bedrijven in de wereld waaronder Amazon, Microsoft en Oracle. Wij hebben een interview begeleid voor Sander Dekker, CEO van de Benelux bij Proact. Het artikel is gepubliceerd in de Telegraaf van woensdag 28 november 2018.

Artikel Gerard van den Tweel over zijn succeslessen

Gerard van den Tweel heeft zijn supermarkten op de Nederlandse Antillen verkocht. Maar dat betekent niet dat de 73-jarige multimiljonair uit Nijkerk het rustiger aan gaat doen: hij is net een nieuw avontuur in Suriname gestart. Dat schrijft het AD. Een prachtig artikel ter ere van zijn jubileum  van een halve eeuw ondernemerschap,

De succeslessen van selfmade supermarktmiljonair Gerard van den Tweel

Op Curaçao, Bonaire en Aruba is hij waarschijnlijk bekender dan Albert Heijn. Zoals Nederlanders ‘naar de Appie’ gaan, gaan Antillianen ‘naar Van den Tweel’. De naamgever van die supermarkten, die deze week zijn jubileum viert van een halve eeuw ondernemerschap, heeft zijn supermarktimperium op de Nederlandse Antillen vorige maand verkocht. Zijn naam blijft op de gevels prijken, maar zijn supermarkten op de ABC-eilanden zijn nu eigendom van een Jamaicaanse ondernemer.

Speeltje

Zijn kinderen hadden er geen interesse in, legt Gerard van den Tweel uit. ,,Ze zeggen: pap, dat was jouw speeltje. Zij zitten niet te wachten op die bedrijven 9000 kilometer verderop. Ik ben nu 73, dan moet je gaan nadenken. Ik was op die eilanden de grootste werkgever: zevenhonderd medewerkers waren van mij afhankelijk.” Om er haastig aan toe te voegen: ,,Niet dat er trouwens iets met me gebeurt, hoor. Ik wil nog twintig jaar door.”

Lees het volledige artikel

Bron artikel: www.deondernemer.nl

Bereik van online nieuws: de grote vier, de kleine vier en de ‘globals’

De smartphone wordt steeds belangrijker als platform voor online nieuws. NU.nl, NOS, AD en Telegraaf domineren bij de ‘Nederlandse’ nieuwsmerken, maar het bereik van Google, Facebook en YouTube blijft een stuk groter.

Bijna heel Nederland is online, en wie online is, haalt zijn nieuws vooral bij NU.nl, NOS, AD en De Telegraaf. Die vier nieuwsmerken hebben ieder maandelijks een bereik van meer dan vijf miljoen Nederlanders online. De Telegraaf is de ‘kleinste’ van de grote vier, NU.nl de grootste – behalve in februari 2018, toen ze dankzij de Olympische Winterspelen voor één keer nummer twee achter de NOS stonden. AD is in opmars, het afgelopen anderhalf jaar was hun website al driemaal beter bezocht dan die van de NOS.

De kloof tussen de grote en kleine vier (NRC, Volkskrant, RTL en Trouw) groeit. De Volkskrant en NRC hebben een betaalmuur op hun site, bij NRC lijkt dat het bezoek niet te schaden. NRC was bij de ‘kleintjes’ lang derde, maar sinds een half jaar koploper. RTLnieuws zag het online bereik dalen.

artikel door Piet Bakker

Piet Bakker was tot voor kort lector Crossmedia & Journalistiek aan de Hogeschool Utrecht

Lees volledig artikel

Bron: svjd

American Chambre of Commerce te gast bij de Raad van Bestuur van de ABN AMRO

De Amcham (American Chambre of Commerce) was te gast bij de Raad van Bestuur van de ABNAMRO.

Het thema van de middag was ‘The Future of Work’. Welke veranderingen zijn er mondiaal te verwachten en welke gevolgen heeft dit voor onze economie.

Minister Koolmees was helaas verhinderd maar zijn Directeur-Generaal hield een voortreffelijke presentatie evenals de McKinsey topman.

Artikel Harm Tunteler medeoprichter en directeur van JBR Interim Executives

Op zaterdag 20 april verscheen er een prachtig interview in het FD van Harm Tunteler van JBR Interim Executives. Het artikel is een aflevering van de rubriek ‘Leermeesters’, waarin mensen vertellen over hun inspirator of voorbeeld. Harm Tunteler is een ervaren manager in veranderingsprocessen, zowel in multinationals als in middelgrote bedrijven. Hij heeft management en commerciële ervaring in zowel de zakelijke als in de de consumentenmarkt. Een expert op het gebied van strategische heroriëntatie, herstructurering, fusies en overnames. Teamleider en coach van transformatieprocessen.

Lees het volledige artikel

Start Volvo Ocean Race op 22 oktober 2017 in Allicante

Op 22 oktober start wederom het meest prestigieuze zeilevenement op mondiaal niveau: de Volvo Ocean race. Startplaats is Allicante in Spanje. 

De Volvo Ocean race geldt als een van de extreemste sportevenementen van het jaar. Maar liefst 9 maanden varen de beste Nederlandse zeilers en ondernemers de wereld rond onder barre weersomstandigheden. Het is een ultieme test van het uithoudingsvermogen, teamwork en resultaat.Maar de Volvo Ocean Race 2017-2018 is meer dan alleen een sportevenement. De zeilboten kunnen worden gezien als varende billboards die van wereldstad naar wereldstad trekken om het Nederlandse bedrijfsleven te promoten.

Dit jaar is overigens bijzonder omdat de finish in Scheveningen is. Elke boot telt zo’n elf á twaalf man aan bemanning, en in tegenstelling tot voorgaande jaren wordt er gevaren met de nautische racemachines uit de voorgaande Ocean Race.

Roeland Associates bezoekt dit mondiale evenement met diverze zakelijke relaties.

ondernemers-en-zeilers-u-kunt-meedoen-aan-de-volvo-ocean-race-2017-2018_crop1000x500

Bron foto: Quote

Akzo Nobel eerste Nederlandse boot in komende Volvo Ocean Race 2017-2018

Akzo Nobel is vooralsnog de eerste Nederlandse boot die meedoet aan de komende race. De Nederlandse multinational presenteert zich dit keer als hoofdsponsor, daar waar uitzendbureau Brunel van Quote 500-lid Jan Brand voorgaande drie races ruimschoots de vruchten heeft kunnen plukken van haar deelname. ’Het is niet zo dat Brunel niet betrokken is bij de komende Volvo Ocean race, maar het is nog niet zeker in welke mate het bedrijf zal deelnemen,’ aldus medeorganisator van de Volvo Ocean race Jacqueline Terpstra.

Sponsors zijn overigens zeer belangrijk voor het evenement waarin het bedrijfsleven jaarlijks miljoenen pompt om haar eigen wel en wee op internationaal niveau te etaleren. ‘Bedrijven gebruiken het evenement als een middel om exposure voor hun business te creëren op verschillende internationale podia die er voor hen toe doen,’ aldus Terpstra.

Team Brunel is de tweede Nederlandse deelnemer aan de zeilrace. Eerder werd al bekend dat het Nederlandse team van AkzoNobel, onder leiding van schipper Simeon Tienpont, in Spanje aan de start zal verschijnen. Aan de komende editie doen nu zeven jachten mee.

Volgens een persbericht van Team Brunel staat de overdracht van kennis en ervaring aan de nieuwe zeilgeneratie centraal in de komende race, die half oktober met een havenrace in Alicante begint. Op 22 oktober vertrekt de vloot voor de eerste etappe richting Lissabon. ‘We willen kansen creëren voor jonge talenten zoals de 25-jarige Carlo Huisman die net met Emirates Team New Zealand de America’s Cup heeft gewonnen’, liet Bekking weten. ‘Het doel van het team is om de nieuwe generatie een versnelling te geven

Nederlandse overwinningen

Drie keer won een Nederlandse boot de race op het water, die zo’n 43.640 zeemijlen beslaat. Maar de Volvo Ocean Race is veel meer dan een race. ’We maken in totaal elf stops waarbij de bemanning aan wal gaat en vanuit de sponsoren ‘villages’ worden opgezet; stands die bedoeld zijn om hun bedrijfsactiviteiten te promoten,’ vertelt Terpstra. ‘Op deze manier kunnen zij met hun bedrijven voet aan ‘onontgonnen wal’ zetten.

Artikel Hypotheekvisie in de Financiële Telegraaf

Al 25 jaar staat Anton Vanden Bol aan het roer van HypotheekVisie, waarvan hij oprichter en directeur is. De boks- en fitnessfanaat gaat zijn franchiseketen van vijftig hypotheekwinkels verkopen, vertelt hij aan De Telegraaf. Hypotheek Visie is in Nederland de nummer drie na De Hypotheker en De Hypotheekshop.

Lees hier het artikel verschenen in de Telegraaf 9 juni 2017

Artikel Hypotheekvisie 2017

Informatieavond sponsoring Volvo Ocean Race op 31 oktober

Eens in de drie jaar is het weer tijd voor het meest prestigieuze zeilevenement op mondiaal niveau: de Volvo Ocean race. En er is goed nieuws voor ondernemers, want er is nog een Nederlandse boot die u kunt sponsoren. En het kost u bovendien veel minder dan normaal.

De Volvo Ocean race geldt als een van de extreemste sportevenementen van het jaar. Maar liefst 9 maanden varen de beste Nederlandse zeilers en ondernemers de wereld rond onder barre weersomstandigheden. Het is een ultieme test van het uithoudingsvermogen, teamwork en resultaat.Maar de Volvo Ocean Race 2017-2018 is meer dan alleen een sportevenement. De zeilboten kunnen worden gezien als varende billboards die van wereldstad naar wereldstad trekken om het Nederlandse bedrijfsleven te promoten.

Dit jaar is overigens bijzonder omdat de finish in Scheveningen is. Elke boot telt zo’n elf á twaalf man aan bemanning, en in tegenstelling tot voorgaande jaren wordt er gevaren met de nautische racemachines uit de voorgaande Ocean Race. De boten zijn wel compleet gereviseerd en vernieuwd. Maar door het hergebruik vallen de kosten dit jaar ietwat lager uit, waardoor er meer geld in promotie kan worden gestoken.

ondernemers-en-zeilers-u-kunt-meedoen-aan-de-volvo-ocean-race-2017-2018_crop1000x500

Bron foto: Quote

Akzo Nobel eerste Nederlandse boot in komende Volvo Ocean Race 2017-2018

Akzo Nobel is vooralsnog de eerste Nederlandse boot die meedoet aan de komende race. De Nederlandse multinational presenteert zich dit keer als hoofdsponsor, daar waar uitzendbureau Brunel van Quote 500-lid Jan Brand voorgaande drie races ruimschoots de vruchten heeft kunnen plukken van haar deelname. ’Het is niet zo dat Brunel niet betrokken is bij de komende Volvo Ocean race, maar het is nog niet zeker in welke mate het bedrijf zal deelnemen,’ aldus medeorganisator van de Volvo Ocean race Jacqueline Terpstra.

Sponsors zijn overigens zeer belangrijk voor het evenement waarin het bedrijfsleven jaarlijks miljoenen pompt om haar eigen wel en wee op internationaal niveau te etaleren. ‘Bedrijven gebruiken het evenement als een middel om exposure voor hun business te creëren op verschillende internationale podia die er voor hen toe doen,’ aldus Terpstra.

Drie keer won een Nederlandse boot de race op het water, die zo’n 43.640 zeemijlen beslaat. Maar de Volvo Ocean Race is veel meer dan een race. ’We maken in totaal elf stops waarbij de bemanning aan wal gaat en vanuit de sponsoren ‘villages’ worden opgezet; stands die bedoeld zijn om hun bedrijfsactiviteiten te promoten,’ vertelt Terpstra. ‘Op deze manier kunnen zij met hun bedrijven voet aan ‘onontgonnen wal’ zetten.

Ondanks dat de officiële race zo’n 8 à 9 maanden in beslag neemt, gaat er een hoop voorbereiding aan vooraf. ‘De zeilers zijn in totaal twee jaar in de weer. Van tevoren worden de zeilboten bijvoorbeeld getest door van Nederland naar New York te varen. Normaliter doet een zeilboot daar 20 dagen over. Onze monsters doen het in 9 dagen,’ aldus Terpstra.

Ondernemers gezocht

Maar naast de eerst Akzo Nobel boot, wordt vanuit de International Yacht Club Amsterdam, opgeroepen voor sponsors van een tweede Nederlandse boot. ‘We zijn een nautisch land dat qua welvaart veel te danken heeft aan onze scheepvaart. Daarnaast zijn we een vernuftig handelsland. Deze elementen komen terug in de Volvo Ocean Race en het zou dan ook geweldig zijn als we met een tweede Nederlandse boot kunnen starten.’

Vandaar dat er vanuit de International Yacht Club Amsterdam, een vereniging met een business societeitsgedachte, wordt gevraagd naar jonge zeilers en ondernemers. Misschien een mooie kans voor Jitse Groen en zijn Takeaway, dat onlangs een beursgang maakte. Of voor Coolblue ondernemer Pieter Zwart om zijn populaire merknaam ook in internationale wateren te laten klinken. Lezen jullie mee, heren?

Hoe dan ook, als u een ambitieus ondernemer bent met een aantal ton – of liefst miljoenen – te investeren of een verfent zeilliefhebber die graag participeert aan het prestigieuze zeilevenement, dan bent u van harte welkom bij de kennismakingsavond in Koninklijke Industrieele Groote Club op 31 oktober.

Vroegtijdig aanmelden kan via de email op info@iyca.nl, of  -vanaf maandag 10 oktober – op de website van de International Yacht Club Amsterdam.

Het programma op 31 oktober:

18.00 Ontvangst

18.30 Aanvang

•       Frans van Belle, voorzitter IYCA: Welkom.

•       Mark Turner, CEO Volvo Ocean Race: A powerful platform for doing global business.

•       Stefan Coppers, On Board Reporter Brunel: 24/7 wereldwijd verslaggeving en publiciteit.

•       De Volvo Ocean Race proposities: Sailing Holland Team 21.

•       Q&A. Vragen aan de sprekers o.l.v Jacqueline Terpstra, IYCA en Volvo Ocean Race.

20.00 Afsluitende toost, aangeboden door de International Yacht Club Amsterdam.

Datum: maandag 31 oktober aanstaande.Locatie: Koninklijke Industrieele Groote Club

Dam 27, 1012 JS Amsterdam.

Roeland Associates te gast op Peter Stuyvesant Gala op 18 november

Ook dit jaar is Roeland Associates weer sponsor van de NAF (Netherlands America Foundation) in New York. Dit geweldige event vind plaats op 18 november 2016 en wordt wederom georganiseerd in het befaamde Plaza Hotel. Om de uitwisseling van studenten tussen beide landen te promoten geven de foundation vanaf 1921 jaarlijks tientallen studiebeurzen aan talentvolle studenten. In het bijzijn van Prof. Pieter van Vollenhoven en Prinses Margriet was het bal wederom een groot succes.

PSBII

PSBIII  PSB I