Einde oefening voor banken: empathie ontbreekt.

De overheid stelt miljarden euro’s beschikbaar om de economie door de Corona-crisis te loodsen. Er zijn nogal wat obstakels. De banken hebben de mankracht niet om alle kredietaanvragen in behandeling te nemen. De afhandeling stokt. Het MKB zetten ze op slot. Aan borgstelling in een BMBK-regeling heb je niets als de financier je niet eens helpt. In Buitenhof gaf RABO-topman Draijer aan niets te doen aan het krediettarief van 13%. Bizar percentage als je nagaat dat inkoop van geld niets kost. De ING kan er ook wat van. Een relatie van ons werd via de ING-website doorgeleidt naar FundingOptions, een participatie van ING.

Deze club kwam met een partij aanzetten die 50% per jaar vroeg voor een lening. Absurde criminele woekerrentepercentages! En dan te bedenken dat spaarders een boete betalen als ze geld parkeren bij een bank. De maatschappelijke empathie ontbreekt volledig bij de banken. Minister Hoekstra moet adequaat ingrijpen! Wie zo’n kredietvoorstel ontving kan zijn ervaring kwijt op info@roelandassociates.nl. Wij spelen deze reacties door aan de media.

Zelf hebben we een fonds in oprichting waar een aantal vermogende particulieren in mee doen.

Dit kapitaal wordt uitgeleend aan het MKB tegen een nette vergoeding. #mkb #vnoncw

Jan Roeland
Directeur Roeland Associates