Patrick van Hal

Journalisten bepalen binnen 10 seconden de nieuwswaarde van een persbericht

Tweejaarlijks onderzoek PR-Dashboard onder journalisten en PR professionals legt snelheid van nieuwsselectie bloot. Journalisten bepalen binnen no time of ze een persbericht relevant vinden of niet. Drie kwart (73%) neemt er 10 seconden of minder voor. Een derde (33%) heeft er zelfs slechts 5 seconden of minder voor nodig. Dat blijkt uit een tweejaarlijks onderzoek […]

Patrick van Hal

Hoe brengt u een heldere boodschap over bij een moeilijk TV-optreden?

  Regelmatig komt het voor dat bestuurders onder vuur komen te liggen na een onhandig media optreden bij controversiële consumentenprogramma’s als Radar en Kassa. Dat is op zicht niet verwonderlijk omdat deze programma’s leunen op het accentueren van de controverse vanuit een dader en een slachtoffer. Maar ook bij informatieve business programma’s zoals RTL-Z of […]

Patrick van Hal

Verkoop je verhaal aan de journalist. Niet je product.

In onze dagelijkse gesprekken met journalisten klagen zij met regelmaat over het gebrek aan relevantie in persberichten. Hun mailbox wordt dagelijks overspoeld door bedrijven die hengelen naar media-aandacht maar deze persberichten blinken vaak uit door een overdadige promotekst voor bijvoorbeeld een introductie van een nieuw product. Gevolg is dat dit persbericht het slachtoffer wordt van […]

Patrick van Hal

Interview in zakelijke media. Benut de kansen die journalisten u bieden !

Communicatie naar de pers en niet-voorspelbare berichtgeving van journalisten over uw organisatie. Niet zelden is het worstelen en weer boven komen. Issues rondom uw organisatie die steeds opnieuw de kop opsteken en die kunnen resulteren in een dreigende reputatieschade. Het creëren van positief nieuws naar de pers vanuit een consistent en eenduidige PR-strategie kan ontzettend […]

Patrick van Hal

De geheimen van een pakkend persbericht en goede relatie met journalisten

Ofschoon het internet tegenwoordig een grote nieuwsbron is waar journalisten uit kunnen putten blijkt dat zij het persbericht nog altijd de belangrijkste informatie bron vinden voor publicaties. Van de andere kant weet iedereen in de mediawereld dat het steeds moeilijker wordt om die journalist met dat persbericht te bereiken. Er worden simpelweg dagelijks teveel persberichten […]

Patrick van Hal

Het belang van een goede CEO reputatie. Tijd om kleur te bekennen

Steeds meer CEO’s beseffen dat een goede reputatie essentieel  is voor een gezonde bedrijfsvoering en beeldvorming naar buiten. Maar tegelijkertijd is deze reputatie in het huidige digitale tijdperk erg kwetsbaar. Op Social Media worden vaak niet-onderbouwde stellingen over bedrijven geponeerd zonder check op feiten. In de hele discussie over bedrijfsreputatie neemt de uitstraling van de […]