Artikel Cindy van de Velde, directeur van Vereniging Eigen Huis

De invloedrijkste huiseigenaar van het land

Directeur Cindy van de Velde van Vereniging Eigen Huis studeerde na de Technische Hogeschool bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Daarna maakte ze snel carrière bij Ikea en vervolgens bij Friesland Foods en The Greenery. Bij de laatste organisatie was ze divisiedirecteur Retail Markets, en voerde ze namens de telersorganisatie de onderhandelingen met binnen- en buitenlandse supermarktketens zoals Jumbo, Plus en het Duitse Edeka.

Nu geeft Van de Velde leiding aan Vereniging Eigen Huis (VEH), een club die zowel aan belangenbehartiging doet als diensten levert aan huiseigenaren, zoals hypotheekadvies, bouwtechnische keuringen en inkoop van energie. Sinds haar aantreden als directeur in 2014 zag ze de vereniging uitgroeien van 700.000 tot 780.000 leden. Nog altijd een stuk minder dan bij de ANWB, maar aanzienlijk meer dan de Consumentenbond en steeds dichter in de buurt van de FNV.

Lees hier het artikel in het FD