Onze diensten voor UW succes in PR en free publicity

Welke communicatiemiddelen zetten wij voor uw PR succes?

PR Free Publicity

Roeland Associates heeft de ambitie uw communicatie voor onze mediarelaties relevant te maken. Door ons uitgebreide journalisten netwerk realiseren we een ingang voor uw bedrijf bij de toonaangevende Nederlandse zakelijke medai. Met een duidelijke PR strategie zorgen we op het juiste moment voor redactionele aandacht in de media.

Redactionele aandacht is uiteraard geloofwaardiger dan betaalde publiciteit. Uw boodschap laten oppikken door landelijke media , blogs en social media herbergt veel mediawaarde. We zorgen voor free publicity en maken inzichtelijk wat dat voor uw organisatie of merk oplevert.

Roeland Associates voorziet haar cliënten in strategische en creatieve adviezen op het gebied van Public Relations, Corporate Communicatie, Public Affairs en Crisiscommunicatie. Ons bureau beschikt over de ervaring en het netwerk om dit volledig waar te kunnen maken.

Reputatie Management

De relevantie van reputatie binnen de bedrijfsvoering is exponentieel toegenomen. Reputatie gaat inmiddels verder dan een mooi verhaal aan de buitenkant. Van consumenten en burgers tot aandeelhouders en belangengroepen: iedereen wil erop kunnen vertrouwen dat bestuurders van organisaties helder en transparant opereren.

Juist nu in dit digitale tijdperk is het vereist dit een pro-active houding vanuit relevante en actuele berichtgevings. Het blijkt iedere dag weer dat bedrijven met een goede reputatie aantrekkelijk zijn voor de pers om over te schijven. Deze bedrijven brengen een boodschap die door de media als relevant wordt beschouwd.

Het ontwikkelen van naam en faam hangt niet af van één moment maar van een aaneenschakeling van momenten waarin gefundeerd nieuws het verschil maakt. Roeland Associates heeft veel ervaring met reputatievorming voor bestuurders.

Brand Journalism

Het is eenvoudiger dan ooit tevoren om nieuws en beelden te delen met de wereld. Tegelijkertijd is het publiek kritischer en mondiger dan ooit. Hard roepen dat je nieuwe product super is in het gebruik, kan direct worden tegengesproken door gebruikers op fora en binnen social media communities.

Traditionele marketing heeft daardoor minder effect. Brand journalism kan uitkomst bieden. Je spreekt van Brand journalism als een merk serieus moeite doet om informatie en een opinie over een industrie of sector te delen. Het is dus niet alleen het delen van nieuws over het bedrijf zelf, maar actief het debat leiden binnen je omgeving.

Roeland Associates staat bedrijven bij om een autoriteitspositie te claimen op een bepaald onderwerp. Onze journalistieke ervaring helpt hierbij om onderscheidende content te ontwikkelen die wij weer aandragen bij ons journalisten netwerk. .

Digital PR Social Newsroom

Hoe blijf je  als bedrijf interessant voor stakeholders en ook voor de media? Alleen als je als bedrijf “relevantie” naar de markt uitstraalt in de vorm van interessante content. Alleen dan zullen potentiële klanten en de media geïnteresseerd zijn en blijven.

En dan volgt de vraag; hoe ga je relevante informatie dan weergeven en hoe benut je Social Media hiervoor?  De corporate website staat niet bekend om het toepassen van nieuwe online middelen zoals sociale media, terwijl veel bedrijven wel aanwezig zijn op sociale platformen.

Een Social Newsroom is het antwoord om Social Media te integreren in de corporate online omgeving van een organisatie. Het is de ultieme omgeving voor een effectieve PR-campagne.Via een Social Newsroom kun je  nu meer relevantie om je berichten ontwikkelen waardoor de markt jouw bedrijf gaat zien als de autoriteit.

CEO Personal Reputation

Steeds meer CEO’s hebben het door: een goede reputatie is essentieel. Maar tegelijkertijd is deze reputatie erg kwetsbaar. Zeker slecht nieuws gaat via sociale media als een lopend vuurtje. Tijd voor CEO’s om hier op in te springen.

De merkreputatie klimt op de prioriteitenlijst. Hoe beter je reputatie, hoe beter dit is voor je organisatie. Immers, of je nu bestuursvoorzitter bent van een grote beursgenoteerde onderneming of algemeen directeur in het MKB, je bent de ultieme woordvoerder van het bedrijf. Jij vertegenwoordigt het merk en kan er waarde aan toevoegen

Niet alleen heeft de reputatie van de CEO invloed op de aandelenkoers, maar ook op de economische waarde van het bedrijf en op de moraal van de werknemers.
Een goede reputatie van de CEO is een signaal aan het publiek. Het draagt bij aan het vinden van kwalitatief betere werknemers en aan het verwerven van extern kapitaal.

Media Trainingen

Contacten met de media worden steeds belangrijker. Geen organisatie kan om de media heen. Het succes van uw optreden in de media is afhankelijk van de geloofwaardigheid van uw boodschap èn hoe geloofwaardig u die brengt. Verbaal en non-verbaal.  In het huidige digitale tijdperk met veel real time media is het afbreukrisico te groot om aan te nemen dat u het er ‘van nature wel goed van zult afbrengen’.

Roeland Associates is dé specialist in mediatrainingen. In onze mediatrainingen formuleren wij samen met u de gewenste kernboodschap. Daarna bereiden wij onze opdrachtgevers voor op een vruchtbare samenwerking met de media.

Wij halen de beste communicatievaardigheden uit onze klanten zonder hun spreekvaardigheid aan te tasten zodat zij vervolgens zonder angst in de handen de media te woord staan.