Patrick van Hal

Interview in zakelijke media. Benut de kansen die journalisten u bieden !

Communicatie naar de pers en niet-voorspelbare berichtgeving van journalisten over uw organisatie. Niet zelden is het worstelen en weer boven komen. Issues rondom uw organisatie die steeds opnieuw de kop opsteken en die kunnen resulteren in een dreigende reputatieschade. Het creëren van positief nieuws naar de pers vanuit een consistent en eenduidige PR-strategie kan ontzettend […]

Patrick van Hal

Meer aandacht voor PR en Reputatiemanagement in de Boardroom anno 2017

Meer aandacht voor PR en Reputatiemanagement in de Boardroom anno 2017 Technologische ontwikkelingen en het grensoverschrijdend verkeer bieden kansen voor economische groei en innovatie maar het levert ook nieuwe inzichten op voor PR en Reputatie. We zien op dit moment duidelijk de machtstoename van nieuwe innovatiegiganten die de wereld echt veranderen. Bedrijven als Facebook, Google, […]

Patrick van Hal

Het belang van een goede CEO reputatie. Tijd om kleur te bekennen

Steeds meer CEO’s beseffen dat een goede reputatie essentieel  is voor een gezonde bedrijfsvoering en beeldvorming naar buiten. Maar tegelijkertijd is deze reputatie in het huidige digitale tijdperk erg kwetsbaar. Op Social Media worden vaak niet-onderbouwde stellingen over bedrijven op Social Media geponeerd zonder check op feiten. In de hele discussie over bedrijfsreputatie neemt de […]

Patrick van Hal

De trends bij journalisten voor het vergaren van nieuws voor hun publicaties

Roeland Associates is een gespecialiseerd bureau voor het realiseren van media-aandacht in de zakelijke media. Wij zetten graag ons brede netwerk van journalisten in voor het realiseren van relevante mediapublicaties in toonaangevende zakelijke media. Recent is het vermaarde onderzoek ‘Journalism Trends 2016’ verschenen. Dit onderzoek geeft een actueel inzicht in de ontwikkelingen van de persmedia […]

Patrick van Hal

Een merkjournalist maakt jouw PR content relevant

Het aantal in te zetten media voor het verspreiden van je bedrijfsboodschap is de laatste 5 jaar vertienvoudigd. Denk aan de hoeveelheid content op de corporate website maar de vlucht van  Social Media zoals Twitter, Facebook, YouTube maar ook traditionele media zoals kranten, tv en radio.  Dit proces lijkt wel eindeloos en onuitputtelijk. Ogenschijnlijk  lijkt deze ontwikkeling […]

Goede Public Relations: hoe bedien je journalisten nu op hun wenken ?

Goede Public Relations: hoe bedien je journalisten nu op hun wenken ? Met de opkomst van blogs en sociale media is het medialandschap drastisch veranderd. Het zijn niet slechts de traditionele journalisten meer die het nieuws definiëren. Nu spelen bijvoorbeeld bloggers en alle andere sociale media gebruikers een belangrijke rol in het verspreiden van (actueel) […]